Tuesday, March 8, 2011

Diam..........

Hallooooo............
Semua orang sedang berjalan pulang...
5 petang la katakan
aku masih di sini
tidak bergerak-gerak
kerja yang xnak habis-habis

Lame kan xupdate blog??
nak tengok blog pon da xsempat
Sekadar jengah jer, update blog-blog kawan-kawan sambil sarapan milo

Sekarang sudah pandai busy
Busy di pejabat
busy di rumah
Kerja sebagai government servant
kerja sebagai suri rumah

Owh sekarang saya sudah pindah rumah tau
Title saya sebagai suri rumah telah termaktub dengan rasminya pada 24 Februari 2011
Sume perkara hal urusan rumah merumah adalah tanggungjawab saya
Sekarang saya merasa hidup seperti pengantin baru
duduk rumah sendiri
mengadap suami dan anak
Sediakan makan pakai
Bangun pagi buat sarapan anak
Siapkan makan tengahari suami
Balik siapkan makan malam pulak
Bergelumang dengan dapur
Skill memasak perlu di pertingkatkan

Saya agak tertekan pada minggu pertama berada di rumah sendiri
Letih
Penat
nak tido
Alangkah baiknye sekiranya saya boleh membiarkan rumah semak tanpa dikemas
baju da bergunung tinggi untuk dibasuh
singki yang penuh dengan pinggan cawan tidak berbasuh
Perlukah saya pembantu???
Tidak!!
Saya perlu berdikari
Kuat
Tabah

Saya memotivasikan diri dengan menguruskan hal rumah tangga
hidup saya akan lebih bermakna
Peluang untuk exercise lebih cerah
Saya da lame mengidam untuk exercise
Mengeluarkan peluh
seperti di waktu bujang

Sedang membiasakan diri dengan peralihan kehidupan baru
Semoga saya menjadi lebih tabah
Saya Wanita Unggul
Selamat Hari Wanita

No comments: