Friday, May 30, 2014

Menginjak satu usia ke hadapan...


Alhamdulilah tanggal 18 May 2014 yang lalu telah genap usia aku yang ke-29. Happy Birthday To Me. Hehehehe..
Sekali lagi Allah telah mengurniakan rezeki buat aku dan kami sekeluarga. Sekiranya diizinkan Tuhan bakal lahir lagi umat Nabi Muhammad pada 21 Nov 2014. InSyaAllah .
Semoga Allah terus mengindahkan lagi kehidupan kami, memberkati kami, merahmati kami, melindungi kami dan melimpahkan rezeki buat kami sekaluarga hendaknya.


Alhamdulilah Aku bersyukur kepadaMu Ya Allah atas nikmat dunia yang Kau berikan.
Kasihatan yang baik.
Keluarga yang harmoni.
Anak-Anak yang sempurna.
Kerjaya yang baik.
Semoga kami tidak pernah lupa dengan nikmat yang Kau curahkan Ya Allah.


Kami memohon semoga Kau kekalkan ikatan silaturahim antara kami Ya Allah.
Limpahkan rasa kasih dan sayang, hormat menghormati  dan saling ingat mengingati antara kami Ya Allah.
Sesungguhnya kami telah kehilangan kasih sayang ibu dan bapa kami Ya Allah.
Panjangkanlah umur kami Ya Allah..
Semoga bahagia itu milik kami Ya Allah
Amin Amin Ya Robbal'Alamin...

Ok, kite move on move on walaupon di mana kita berada.
Ok dulu aku pernah pos entry mase birthday yang ke 25. Kat situ aku ada listkan 25 perkara yang telah berlaku dan harapan ingin berlaku. klu xigt bole klik kat sini

Lepas review semua list 25 tersebut Alhamdulilah ada beberapa perkara telah menunjukkan kemajuan dalam tempoh 4 tahun ni. Agak hebat sebenarnya. Hahahaha.

Sekarang bole revise balik ada apa dengan 25 tu. dan tambah lagi 4 perkara yang baru.

Perkara 1-14 dan 17 
telah berlaku dan telah dicapai. Ok move on.
Perkara 15. 
Telah menghadiahi diri sendiri telefon yang agak mahal dan telah dihadiahi Smartphone 2014.   yeay zaman dah berubah, kehendak pon da seiring dengan keperluan zaman. 
Perkara 16.
 Menaiki kapal terbang. Yeay I da merasa untuk flight MAS mase tu g Kuching untuk                 Persidangan Akauntan 2012, kemudian ke Sabah jugak untuk Mesyuarat JawatanKuasa                             Pengurusan Kewangan dan Akaun dalam tahun yang sama
Perkara 18.
 Projek Besar Punyer??? woahahahah I da ada rumah sendiri.... hehehehe jom datang rumah.
Perkara 19. Ok Alhamdulilah I da beli kereta sendiri dan da upgrade pon.. weee.....
Perkara 20. 
Baby girl you allzzz..... I da ada jugak Dhia Hana Delisha... da 2 tahun pon.. Sape sangka kan   rezeki Allah.
Perkara 22. 
Ok Mac 2014 hari telah jejak ke luar negara. Tp xlah jauh sangat, jiran sebelah jer... Jakarta dan Bandung... Semoaga dapat bergerak jauh pada tahun tahun akan datang In Sya Allah.

Ok tadi tu da revise, sekarang perkara yang belum terjadi akan terus masuk dalam senarai wishlist seterusnya.

Perkara 21: 
Ingin sambung belajar??? hari tu hampir nak daftarkan diri amik ACCA. tp belom ada kekuatan lagi. Mampukah?? Ada yang cadang amik Master.. tp semua lom lagi difikirkan secara                                 mendalam.
Perkara 23: 
Ye ye saya masih belom lagi menunaikan Umrah Ziarah dan Haji... tau tau. saya senantiaa         berusaha ke arah itu. Semoga impian ini tercapai. In Sha Allah. 
Perkara 24. 
Perusahaan sendri. masih bercita cita untuk memiliki pam minyak sendiri. Kenapa messti pam minyak?? TU je yang terfikir dulu dan sekarang. Perkara ini akan berkait untuk perkara ke 25. Modal mesti ada hampir setengah juta yo... tau Setengah JUTA..hehehe kalu diizinkan In Sya Allah.
Perkara 25 :
 Mahu memenangi wang hadiah...jangan lupa lirik  RM1juta...oooo           pakcik kayo kayo

Ok tadi perkara yang terus menerus jadi impian dan harapan.

Sekarang 4 perkara baru lagi.

Perkara 26: 
Dalam mendapatkan anak perempuan si Dhia Hana Delisha tu tahun 2012 dengan izin Allah aku dapat bersalin normal kate ko. huh memang benarla orang kate nikmat bersalin normal... semoga yang  ketiga ni pon dapat bersalin normal gak. In Sya Allah
Perkara 27: 
Tahun 2013 aku bole katekan tahun air mata, pada 5 May 2013 aku  telah kehilangan ayah tercinta. Kemudian aku telah kehilangan mak mertua, seminggu sebelum Krismas 2013 aku telah kehilangan abang  kandung aku.. memang kami semua pasrah dengan apa yang berlaku, tp xhabis kat situ, awal tahun 2014 kami juga telah kehilangan nenek kami yang tercinta iaitu emak kepada mak aku. Al-Fatihah
Perkara 28:
 Anak sulong aku yo, si Muaz Harraz tu da pergi sekolah da tahun 2014 ni. Taska Al Falah. Alhamdulilah walaupon nak ketawa tapi sebagai ibu bersyukur paper Matematik die 100%. hahaha sekarang aku xleh pandang budak tu sebelah mata je, lets do more sayang.
Perkara 29: 
Hutang.. korang nak tau tak aku sebenarnya ada banyak hutang, ye orang kate kalu kite nak ada kene la hutang. So aku memohon dapat menyelesaikan hutang sedia ada selewat-lewatnya pada usia 45 tahun. Semoa dipermudahkan dan dalam masa yang sama membuat simpanan tahunan minimum RM 5000.00 hahaha... ok la dikit dikit  lama-lama jadi bukit. In Sya Allah.

In Sya Allah.. Semoga Mimpi menjadi kenyataan.
Usaha Doa dan Tawakal
Ameen....











No comments: