Friday, March 13, 2015

Muhammad Thaqif Zufar

Fuhh fuh fuhh...
Berhabuk dan bersawang da aku rase blog ni
Lame xjenguk..
Orang lain pon xada yang jenguk jugak kot.

Update dari entry lepas...
Perancangan tu kita boleh buat, tp Allah yang menentukan.
Walaupon kita telah berusaha. tp Allah katakan tidak. Maka tidak la ia.

Alkisahnya, tanggal 22 November 2014. Aku telah selamat melahirkan bayi ketiga aku seberat 3300gram (3.3 kg) secara pembedahan. Keadaan bayi yang songsang (kepala di atas) agak mustahil untuk melahirkan secara normal. Aku redha jela dengan keputusan hospital. Yang penting bayi dan aku sihat dan selamat. Aku namakan bayi ketiga ni Muhammad Thaqif Zufar bin Mohd Fikri membawa erti Thaqif (bijak dan cepat faham) Zufar (Singa,Pemberani dan Pemurah)... Semoga nama yang baik ini membawa kehidupan yang baik  jugak untuk bby ketiga ini.Ameen.

Sekarang Thaqif da masuk 3 bulan. Da pandai meniarap sendri. Kepala da tegak ke atas. Kene bentang toto lebar2 nak golek2.. Perkembangan terbaru, meniarap dan bergerak ke belakang. Punggung dah tonggek2 ke atas. Sikit hari lagi bole merangkak xpun duduk la tu. Sungguh cepat bby membesar rasenya.

Alhamdulilah, Thaqif masih fully breastfeed. Walaupon bekerjaya, gagah jugak untuk mengepam... susu agak meriah.. Sehari bole capai minimum 12oz.... Insya Allah rezeki Thaqif murah... Doa dan berfikiran positif, Support kawan2, support family... InsyaAllah dipermudahkan.

Pic Thaqif nanti kita update deh???

Bye







No comments: